Overheidsinformatie & Taalhulp

Het startpunt voor je vraag

Heb je een moeilijke brief ontvangen van de overheid? Weet je niet bij welk digitale loket je moet zijn om een toeslag of document te regelen? Ken je iemand die anderstalig is of niet goed kan lezen en schrijven? De biblioheek biedt hulp of wijst op de mogelijkheden. Loop binnen tijdens openingsuren.

Bekijk de openingstijden van onze Informatiepunten

Een greep uit de activiteiten Overheidsinformatie & Taalhulp

Doe mee

Bekijk hier links de aankomende inloopuren en taalactiviteiten. Klik op de activiteit voor meer informatie.

Kom je er online niet uit? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Leer werken met de computer

Activiteiten voor Jeugd & Jongeren

Informatiepunt (IDO)

Op verschillende momenten in je leven krijg je te maken met nieuwe (overheids)instanties. Je belastingaangifte invullen, toeslagen aanvragen, je medisch dossier inzien. We helpen je op weg. Ook als je geen lid bent.

Kom naar het Informatiepunt

Inloopuren

Begrijp je een brief of formulier niet? Kom naar een van de inloopuren in de bibliotheek. Getrainde vrijwilligers kijken met je mee, zodat je snel verder kunt. Er zijn geen kosten aan verbonden en een afspraak is niet nodig.

Bekijk de inloopuren

Taal

Ken je iemand die anderstalig is? Of iemand die moeite heeft met lezen en schrijven? Bij de bibliotheek zijn conversatiegroepen of taalmaatjes voor 1-op-1 hulp. We kunnen ook doorverwijzen naar mogelijkheden buiten de bibliotheek.

Oefen thuis

Oefen thuis met de computer, taal en rekenen/budget. Of leer meer over gezondheid, duurzaamheid en andere onderwerpen in begrijpelijke taal. Op oefenen.nl vind je gratis uitleg en informatie. We kunnen je helpen om een account aan te maken.

Ga naar oefenen.nl

man tekent vlaggen op de straat